Puheenjohtajan terveiset

27.12.2015

Tervehdys pesäpalloväki!

Näin on tullut jälleen se aika vuodesta, kun joulukinkut on vähitellen syöty ja kaikki perinteiset joulurituaalit suoritettu. Muutaman päivän kuluttua avataan ensimmäinen sivu vuoden 2016 kalenterista.

Vuosi 2015 on ollut työn täyteinen kaikille seuramme pelaajille, valmentajille, joukkueenjohtajille, huoltajille, sekä kaikille niille henkilöille, jotka ovat aktiivisesti olleet mukana seuramme toiminnassa. Kiitos kaikille!

Kiitos kuuluu myös hallituksemme jäsenille, sekä sihteerinä toimineelle Eiralle. Olette hoitaneet hommanne mallikkaasti.

Omasta mielestäni puheenjohtajana minulla olisi pitänyt olla enemmän aikaa tehtäväni suorittamiseen. Leipätyöni vei varsinkin loppuajasta kaiken aikani. Onneksi hallitus hoiti hommat mallikkaasti. Näinhän sitä sanotaan että "ei sota yhtä miestä kaipaa", sanonta toteutui tässäkin.

Syyskokouksessa valittu seuran johto ottaa tehtävänsä vastaan 1.1.2016. Puheenjohtajaksi valittiin seuran historian ensimmäisenä naispuheenjohtajana Juulia Poikela. Varsinaiset jäsenet ovat Katja Virkkula, Matti Hautala, Mika Vierelä ja Veli-Pekka Still. Varajäseninä ovat Jukka Hartikainen ja Kai Latvala. Tilintarkastajana jatkaa HTM Jukka Anttila ja varalla KHT, JHTT Leila Auer. Toivon että hallitus saa jäsenistönsä luottamuksen ja tekee hyviä päätöksiä.

Toivonkin, että joukkueet ja niiden johto toteuttavat hallituksen tekemiä päätöksiä sovitulla tavalla. Seuran varainkäytössä hallituksella on suuri vastuu miten ja millä tavalla varoja käytetään. Hallituksen tehtävä on kontrolloida sitä, että rahat riittävät velvoitteiden hoitamiseen. Tässä asiassa joukkueet ja joukkueenjohdossa olevien henkilöiden tulee noudattaa mukisematta hallituksen tekemiä päätöksiä varojen käytössä. Kuluneen kauden "sooloilut" on syytä unohtaa.

Seuramme varoista merkittävä tulo on perinteinen Tulitemestareiden rakettitalkoot Prismassa ja Kodin Terrassa. Myynti alkaa 27.12.2015 ja jatkuu viimeiseen päivään saakka. Talkoiden vastaavana on miesten joukkue. He hoitavat homman vuosien rutiinilla. Kehottakaa ystäviänne ja tuttavianne tekemään rakettiostoksensa näistä myyntipisteistä. Mitä enemmän tulee myyntiä sitä enemmän seura saa palkkiota.

Uusia hyviä varainhankintasopimuksia on tehty. Sopimuksista on jo tiedotettu jäsenistölle ja uusi hallitus tulee tiedottamaan niistä tarkemmin vuodenvaihteen jälkeen.

Vuoden vaihteen jälkeen seuraan seuramme toimintaa rivijäsenenä.

Kiitän kaikkia luottamuksesta ja tuesta mitä olen saanut puheenjohtajakaudellani, sekä toivotan menestystä vuodelle 2016.

Terveisin

Aulis Tervonen