Kauden päätöspelit 26.-27.8.

NapaLeidit päättivät kautensa kotikentällään Korkalovaarassa kahden pelin voimin. Lauantaina Leidit kohtasivat Lippojuniorit Oulusta ja sunnuntaina Oulunsalon Vasaman joukkue.

Lauantaina Leidien vieraaksi saapui edellisellä pelireissulla kohdattu Lippojuniorit. Ensimmäisessä vuoroparissa Leidien peli oli hermostunutta ja sisäpeli katkesi lyhyeen. Ulkovuorossakin näkyi hermostuneisuutta ja monta paloa jäi ottamatta. Toisessa vuoroparissa kuitenkin Leidien sisäpeli parani ja etenkin ulkopelissä kotijoukkue otti itseään niskasta kiinni. Ensin sisällä Leidit iskivät 3-1 johtoon ja sitten ulkopelissä vastustaja pysyi nollilla. Sama tahti jatkui loppujakson ajan: sisävuoroissa Leidit iskivät aina 3-4 juoksua ja ulkopelissä vastustaja pidettiin nollilla. Näin ensimmäinen jakso päättyi juoksuin 10-1 Leideille.

Toisen jakson Leidit aloittivat siitä mihin ensimmäisellä jaksolla jäivät. Ensin Leidit pitivät vierailijat nollilla ja iskivät heti perään kolme juoksua omassa sisävuorossaan Assin johdolla. Toisessa sisävuorossa vierailijat kavensivat tilanteen 3-2, mutta Leidit vastasivat tähän heti kahdella juoksulla. Loppu jakson ajan molempien joukkueiden ulkopeli oli pitävää, eikä juoksuja enää nähty. Näin toinen jakso Leideille 5-2 ja koko ottelu 2-0.

Seuraavana päivänä kohdattiin Oulunsalon Vasaman joukkue. Alkuun päästiin vähän juhlistamaan jo varmistunutta sarjanousua livemusiikilla ja avausheiton muodossa. Ottelun Leidit aloittivat sisältä ja iskivät tauluun heti neljä juoksua. Tähän Oulunsalo vastasi yhdellä juoksulla. Kolmannessa vuoroparissa Leidit lopullisesti karkasivat vierailijoilta karkuun, kun ensin Jutta puhkoi Oulunsalon kentästä läpi ja heti perään Heidi toisti saman tempun. Kun ulkopeli oli pitävää koko jakson ajan, jakson lukemat olivat lopulta 17-2 Leideille.

Toisen jakson Leidit aloittivat terävästi. Vierailijat saivat sisävuorollaan yhden juoksun, mutta tähän Leidit vastasivat yhdeksällä juoksulla. Tämän jälkeen Leidit onnistuivat vielä toisessa vuoroparissa lisäämään johtoaan 11-2. Viimeisessä vuoroparissa Oulunsalo piristyi sisävuorossaan ja onnistui iskemään Leidien ulkokentästä neljä juoksua. Lopulta Leidit onnistuivat katkaisemaan Oulunsalon tulituksen ja Leidit pääsivät viimein juhlistamaan sarjanousuaan kotiyleisönsä edessä! Jakso lopulta Leideille 11-6 ja koko ottelu 2-0.

Leidien kausi saatiin siis viikonloppuna päätökseen. Kausi on ollut kertakaikkisen upea. Pelejä pelattiin kaiken kaikkiaan 16 ja niistä tahkottiin 16 voittoa. Joukkue haluaakin kiittää kaikkia kannattajiaan saamastaan tuesta ja kiittää niitä kaikkia, jotka ovat olleet mukana tekemässä sekä seuraamassa matkaa kaudella 2017! Nyt leidit pääsevät vähäksi aikaan hengähtämään, ennen kuin valmistautuminen kohti kautta ja kesää 2018 voi alkaa.

Tässä vielä viikonlopun tilastot (lyödyt/tuodut)

Napa-Lippojuniorit:

Juulia 0/3, Jutta 2/3, Assi 4/1, Heidi 2/0, Hanna 4/2, Eira 1/0, Maria 2/1, Armi 0/0, Jassu 0/2, Tarja 0/0, Kikka 0/1 ja Suvi 0/1.

Napa-Osva3:

Armi 1/3, Juulia 1/5, Jutta 2/3, Heidi 2+6/6, Hanna 4/2, Eira 2/2, Maria 0/0, Assi 2/2, Mirva 1/2, Tarja 3/1, Jassu 0/2 ja Suvi 1/0. vapaat 3.