Tuplakotipelit

Leidien ruuhkainen elokuu jatkui elokuun puolessa välissä kahdella kotipelillä. Sunnuntaina 14.8 kohdattiin Oulun Lippo kakkonen ja heti seuraavana päivänä rakas "naapurimme" sekä sarjan kärkikastiin kuuluva Simon Kiri.

Sunnuntain pelin lähtökohdat olivat erilaiset, kun mitä aiemmin oli ollut; Leidit lähtivät vain kymmenellä naisella liikenteeseen ja lisäksi kokoonpanossa nähtiin kaksi uutta nimeä. Niin kuin monesti aiemmin kesällä, tämäkin peli oli tasaista vääntöä alusta loppuun ja voittajaa jouduttiin hakemaan aina supervuoroparista asti.

Ensimmäisen jakson pääsimme aloittamaan sisältä ja kakkoskärjellä saimme rakennettua kaksi juoksua. Ensimmäisen juoksun löi Anne ja toi Jasmin, toisesta sen sijaan vastasivat uudet kasvomme Mirva ja Tuulia. Leidien ulkopeli lähti hyvin käyntiin tasoittavalla vuorolla, kun vastustajalla ehti käydä lyömässä neljä lyöjää ennen kolmatta paloa. Toisessa vuoroparissa puntit tasoittuivat; Leidit onnistuivat kerran juoksun teossa ja kun vastustaja sai juoksuhanat auki, oli tilanne vuoroparin jälkeen tasan 3-3. Kolmas vuoropari eteni vielä tasaisissa merkeissä ja ennen viimeistä vuoroparia tilanne oli kutkuttava 4-4. Viimeisessä vuoroparissa Leidit vetivät pidemmän korren ja takoivat tauluun neljä juoksua. Kun vastustaja onnistui vain kerran juoksun teossa, kirjattiin jakso Leideille lukemin 8-5.

Toinen jakso aloitettiin molempien joukkueiden toimesta, mihin edellinen jakso jäi; ensimmäisen vuoroparin jälkeen taulussa oli tasalukemat 3-3. Toisessa vuoroparissa Leidit pitivät ensin vierailijan nollilla ja takoivat itse tauluun kuusi juoksua. Lyöjäpuolella kunnostautuivat erityisesti Maria ja Anne, kahdella kotiutuksella. Kolmannessa vuoroparissa Leidien ulkopeli petti ja sisäpeli tukkeutui; ensin vastustaja iski tauluun kahdeksan juoksua, ja tämän jälkeen Leidit jäivät omalla sisävuorollaan nollille. Tilanne lähdettäessä viimeiseen vuoropariin oli 9-11 vieralijoille. Viimeisessä vuoroparissa juoksut jälleen tasattiin 1-1, mikä tarkoitti jaksovoittoa vierailijoille 10-12. Supervuoroparin Leidit aloittivat sisältä ja onnistuivat tekemään 4 juoksua taululle. Valitettavasti tämä ei riittänyt, sillä vierailijat olivat tällä kertaa Leidejä kovempi joukkue ja takoivat tauluun viisi juoksua ja näin supervuoropari 4-5 ja koko ottelu 1-2 vierailijoille.

Ottelun tilastot (lyödyt/tuodut):

Suvi 2/4, Maria 3/6, Armi 1/1, Eira 4/1, Tarja 2/1, Jasmin 2/2, Tiina 0/1, Tuulia 2/4, Anne 3/1 ja Mirva 1/1, vapaat 1 ja harhat 1.

Seuraavana päivänä vastaamme asettui sarjan kolmannella sijalla majaileva Simo. Tähän peliin Leidit saivat liikkeelle 12 pelaajaa ja pelaajat pääsivät pelaamaan tutuilla pelipaikoillaan, joten lähtökohdat olivat hivenen paremmat edellispäivän peliin nähden.

Ensimmäinenvuoropari meni vierailijoiden komennossa, kun taulussa oli lukemat 0-4. Toinen vuoropari aloitettiin terävästi, kun Leidit saivat nopeasti tauluun kaksi paloa. Simo kuitenkin näytti sisäpelinsä laajuuden ja teki kakkoskärjellään neljä juoksua lisää. Leidit saivat sisäpeliään hivenen auki ja tekivät yhden juoksun. Kahden vuoroparin jälkeen vierailijoilla oli selkän tuntuinen johto lukemin 1-8. Kolmas ja neljäs vuoroparit olivat tasaisempia ja molemmat joukkueet onnistuivat kasvattamaan niiden aikana juoksutiliään yhdellä. Tämä meinasi jaksovoittoa vierailijoille lopulta lukemin 2-9.

Toinen jakso aloitettiin tiukan ulkopelin kautta, kun molemmat jäivät nollille. Toisessa vuoroparissa Leidit saivat juoksutilinsä auki yhden juoksun verran, johon vierailijat vastasivat kolmella juoksulla. Leidit eivät kuitenkaan tästä hätkähtäneet, vaan onnistuivat tasoittamaan pelin tilanteeseen 3-3. Jälleen vierailjat kuitenkin osoittivat kovuutensa ja menivät 3-9 johtoon. Viimeiseen vuoropariin kotijoukkue Leidit tekivät muutamia vaihdoksia, mutta valitettavasti Leidien kiriyritys ei onnistunut ja jakso päättyi vieralijoille 3-9 lukemin ja koko ottelu 0-2.

Ja tässäpä tilastot (Lyödyt/tuodut):

Juulia 0/1, Maria 1/1, Armi 0/1, Hanna 2/0, Eira 2/0, Suvi 0/0, Assi 0/0, Taina 0/0, Jasmin 0/1, Tarja 0/0, Mirva 0/1 ja Tiina 0/0.