Napa-KiimU 12.8.

NapaLeidit ja Kiimingin Urheilijat tarjoilivat tiukan väännön Korkalovaaran yleisölle. Molemmat jaksot pelattiin tasan ja ratkaisua haettiin aina supervuoroparista, jossa Leidit lopulta vetivät pidemmän korren.

Leidit aloittivat ottelun sisävuorosta ja kärki rakenteli hyvin tilanteen, josta Heidi kotiutti Juulian. Omassa ulkovuorossa Kiimingin kärjestä tehtailtiin heti kaksi paloa Juulian ja Hannan toimesta, eikä Kiiminki onnistunut juoksujen teossa. Toisessa vuoroparissa Kiiminki kuitenkin onnistui tasoituksessaan kakkospuolen ottamattomalla lyönnillä. Kolmannessa vuoroparissa oli Leidien vuoro tehtailla tauluun juoksu. Viimeiseen vuoropariin lähdettiin siis Leidien 2-1 johdossa. Viimeisessä sisävuorossaan Kiiminki onnistui tasoittamaan tilanteen tarkalla kolmosjatkeen lyönnillä. Tähän kuitenkin Kiimingin yritykset jäivät ja jakson juoksut menivät lopulta tasan 2-2.

Toiseen jaksoon Kiiminki tuli terävämmin kuin kotijoukkue. Kahdessa ekassa sisävuorossaan Kiiminki karkasi jo 0-3 johtoon, eikä Leidien sisävuoro tahtonut aueta. Lopulta toisessa vuoroparissa, ensiksi Maria yllätti kopparit ja Jassu sai rullailla kotipesän turviin. Heti seuraavana lyöjänä Tiina esitti jälleen bravuurilyöntinsä kakkosjatkeelle ja lyönti pomppasi kopparin yli. Maria rullaili kotipesän turviin ja Tiina lähti kunnarin kiertoon, mutta aivan ei vauhti riittänyt kolmospesälle asti. Vuoroparin jälkeen lukemat olivat jo tiukat 2-3. Sisävuoron pienen hurmion jälkeen Leidit tiivistivät ulkopeliään, eikä antanut Kiimingille juoksuakaan loppu jakson aikana. Kolmannessa vuoroparissa Leidit tasoittivat tilanteen vielä 3-3:n, mutta viimeisessä sisävuorossa ei puhti aivan riittänyt jaksovoittoon, vaan toinenkin jakso tasattiin lukemin 3-3!

Siirryttiin kauden toiseen supervuoropariin. Kiiminki aloitti sisältä, mutta toisen jakson lopun hyvä ulkopeli jatkui Leideillä ja Kiimingin sisävuoro katkaistiin jo viidennen lyöjän jälkeen. Taisteluilmeellä Leidit lähtivät hakemaan koko ottelun voittoa, eikä sitä tarvinnut kauan odottaa; ensimmäisenä lyömään astunut Mirva läväytti toisella lyönnillään kakkosrajaan ottamattoman pommin ja kiersi kauden ensimmäisen kunnarinsa! Tähän kunnariin ottelu ratkesi ja koko ottelun voitto tuli Leideille jaksoin 1-0.

Seuraavaksi Leidit matkaavat Lippojunioreiden ja Muhoksen vieraaksi ja elokuun viimeisenä viikonloppuna Leidit nähdään viimeisen kerran tulessa tällä kaudella ja vielä kotiyleisönsä edessä!

Ottelun tilastot (lyödyt/tuodut):

Juulia 0/1, Armi 0/0, Jutta 0/1, Heidi 1/0, Hanna 0/0, Eira 0/0, Maria 1/1, Tiina 1/0, Jassu 2/1, Anne 0/0, Mirva 1+0/1 ja Inka 0/0.