Kesän toinen pelireissu

Kauden toiseen pelireissuun lähdettiin vajaalla joukkueella, kun matkaan saatiin 11 naista. Tästäkin huolimatta naisten pistepussi karttui viikonlopun aikana kolmella pisteellä.

Lauantaina kohtasimme tutun vastustajan Kiimingin urheilijat. Ottelu oli tasainen alusta asti ja venyi aina supervuoropariin asti. Ensimmäisessä vuoroparissa Leidit ottivat emännän otteen tekemällä kaksi juoksua, kun taas kotijoukkue ei onnistunut juoksunteossa lainkaan. Toisessa vuoroparissa pelin hallinta siirtyi takaisin kotijoukkueelle, kun se onnistui pitämään vierailijat nollilla ja tekivät itse tauluun kolme juoksua. Kolmanteen vuoropariin edettiin kutkuttavassa 3-2 tilanteessa. Omassa sisävuorossaan Leidit onnistuivat tasoittamaan ´jakson, kun yleensä etenijänä kunnostautunut Katja löi Eiran kotiin. Kun kotijoukkue pidettiin nollilla, edettiin viimeiseen vuoropariin tasatilanteessa 3-3. Valitettavasti leidit eivät onnistuneet juoksujen teossa, ja kun kotijoukkue väänsi itselleen juoksun kahden palon tilanteessa, päättyi jakso lopulta kotijoukkueen 4-3 voittoon.

Toiselle jaksolle Leidit tulivat hyvällä ilmeellä. Kotijoukkue pidettiin nollilla ja sisäpeli aloitettiin terävästi. Ensimmäisenä lyöjänä Suvi puhkaisi kentän ja kiersi kauden ensimmäisen kunnarinsa! Tämän jälkeen Leidit onnistuivat vielä tekemään kaksi juoksua ja toiseen vuoropariin lähdettiin Leidien 0-3 johdossa. Toisessa vuoroparissa tahkottiin eniten juoksuja; kotijoukkue onnistui kahdesti kotiutuksissaan ja Leidit tahkosivat tauluun 5 juoksua lisää. Kolmanteen vuoropariin lähdettiin siis Leidien johdolla. Kolmannessa vuoroparissa molemmat joukkueet onnistuivat hyvin ulkopelissä ja ainoastaan Leidit onnistuivat tekemään yhden juoksun. Neljänteen vuoropariin lähdettiin tilanteessa 2-9. Kotijoukkue taisteli sinnikkäästi ja onnistui tekemään kolme juoksua; tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan Leidit veivät jakson lukemin 5-9. Edessä häämötti siis supervuoropari! Leidien sisäpeli onnistui ja tauluun iskettiin yhteensä neljä juoksua, jokainen yksittäin lyötynä. Kun ulkopelikin oli kunnossa, ei kotijoukkue saanut juoksuakaan ja supervuoropari päättyi 0-4 Leideille. Leidit siis varmistivat 2 pistettä itselleen ottamalla 1-2 voiton Kiimingistä!

Seuraavana päivänä kohdattiin Oulu 1. Jälleen kerran ottelu venyi aina supervuoropariin asti ja ottelu venyi kolmeen tuntiin, mikä on selvästi ollut Leidien tavaramerkki tällä kaudella; Pesistä koko rahan edestä!!

Leidit aloittivat pelin hyvin tekemällä itse kaksi juoksua ja antamalla oululaisille vain yhden juoksun. Toisessakin vuoroparissa ottelu jatkui tiukkana, mutta kotijoukkue onnistui tasoituksessaan. Kolmanteen vuoropariin edettiin siis 2-2 tilanteessa. Kolmannessa vuoroparissa Leidien sisäpeli oli tukkoista ja vierailijat jäivät nollille. Sen sijaan kotijoukkue sai juoksuhanansa auki ja takoivat tauluun neljä juoksua. Kun kotijoukkue vielä neljännessä vuoroparissa teki kaksi juoksua lähtivät Leidit viimeiselle tasoittavalleen tappioasemasta 8-2. Leidit kuitenkin näyttivät hermojensa kestävyyden ja pikkuhiljaa ja juoksukerrallaan nousivat tasoihin ja lopulta ohi! Tiukan jakson jälkeen piste Leideille juoksuin 8-9.

Toiseen jaksoon Leidit saivat hyvän alun, kun ensimmäisessä sisävuorossa tahkottiin tauluun seitsemän juoksua. Valitettavasti samalla Leidien ulkopelissä tapahtui kummia ja myös vastustajat löivät tauluun yhdeksän juoksua. Toisessa vuoroparissa molemmat joukkueet saivat ulkopelinsä kuosiin ja molemmat joukkueet lisäsivät juoksusarakkeisiinsa yhden juoksun. Kahden vuoroparin jälkeen tilanne siis 10-8! Kolmannessa vuoroparissa kotijoukkue piti ensin Leidit nollilla ja tekivät omassa sisävuorossaan vielä neljä juoksua lisää. Ennen viimeistä vuoroparia tilanne oli jo 14-8. Leidit eivät kuitenkaan luovuttaneet, vaan tekivät kolme juoksua lisää, mutta tämä ei tällä kertaa riittänyt jaksovoittoon, vaan kotijoukkue vei jakson lukemin 14-11. Ennen supervuoroparia ottelussa oli nähty jo 42 juoksua!

Supervuoroparissa kotijoukkue aloitti sisältä ja löi tauluun neljä juoksua. Leidit eivät tähän pystyneet vastaamaan, vaan jäivät juoksutta ja näin kotijoukkue vei superin 4-0 ja koko ottelun lopulta 2-1.

Viikonlopun aikana nähtiin paljon loistavia yksilösuorituksia ja Leidit näyttivät myös taisteluilmettä. Tällä kertaa tämä ei aivan riittänyt puhtaisiin voittoihin, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa kotipeliä.

Viikonlopun tilastot:

Suvi 1+0/4, Juulia 0/0, Maria 0/2, Jutta 2/3, Hanna 2/3, Eira 1/2, Jasmin 3/0, Tiina 0/0, Katja 1/1, Anne 2/0, Assi 0/1. Vapaat 4.

Suvi 2/2, Juulia 1/3, Maria 1+0/5, Jutta 3/2, Eira 3/1, Armi 3/2, Jasmin 1/0, Tiina 0/1, Assi 1/2, Katja 2/2, Anne 2/0. vapaat 1.