Ensimmäinen pelireissu

Leidit tekivät kauden ensimmäisen tuplapelireissunsa Simoon ja Muhokselle 11.-12.6. Peleistä leideille ei jäänyt käteen muuta kuin oppirahoja.

Lauantaiaamuna Leidien autojen nokat kääntyivät kohti Simoa. Kentälle päästyään joukkue kohtasi myös viikonlopun pelinjohtajan Jannen ja kuvioita lähdettiin hiomaan. Pelin alku oli erittäin tasainen sillä kahden vuoroparin jälkeen kotijoukkue johti 3-2. Tosin leidien juoksut syntyivät kotijoukkueen avustuksella, kun lukkari antoi molemmat juoksut vapaataipaleella. Kolmannessa vuoroparissa kotijoukkueen sisäpeli aukesi, kun yks pelaaja onnistui yllättämään Leidien ulkopelin kunnarin arvoisesti; tilanteesta syntyi kaksi juoksua. Tämän jälkeen kotijoukkue onnistui tehtailemaan vielä kolme juoksua lisää ja tilanne kääntyi 8-2. Leidit tulivat sisävuoroon ja onnistuivat hienosti viemään Katjan kolmoselle ja rakentamaan Heidille ajolähdön. Tilanteessa syntyi juoksu kotijoukkueen heitettyä pallon harhaan kolmoselta. Vuoron aikana Leidit rakensivat vielä toisen juoksun Eiran ja Assin toimesta. Viimeinen vuoropari oli tiivistä ulkopeliä molemmilta joukkueilta, eikä juoksua tehty enempää. Jakso siis kotijoukkueelle 8-4.

Toisen jakson Leidit pääsivät aloittamaan sisältä ja onnistuivat tekemään juoksun; parivaljakkona jälleen Assi ja Eira. Juoksuja ei Leideille tässä sisävuorossa enempää syntynyt ja siirryimme ulos. Viime vuoden pelejä mukaillen leideille tuli niin kutsuttu "musta ulkovuoro" ja kotijoukkue pamautti tauluun 10 juoksua. Tämä riitti kotijoukkueelle, eikä kumpikaan joukkue tehnyt loppupelissä enää juoksuakaan ja näin jakso päättyi 10-1 kotijoukkueelle ja koko ottelu 2-0.

Leidien ulkopeli oli ajoittain erittäin pitävää ja noin puolissa ulkovuoroissa joukkue ei antanut Simolle yhtäänetumatkaa. Kuitenkin sorruimme viime vuotiseen ongelmaan ja yhdessä vuoroparissa vastustaja pääsi moukuttamaan ulkokenttäämme, niin hyvillä kuin huonommillakin lyönneillä. Suurin ongelma oli kuitenkin sisäpeli, lyönnit menivät päin ulkopelaajia ja pesiltä lähdettiin huonosti. Vastustaja antoi puolet juoksuistamme, joten suurta mainintaa ei voi sisäpelistä antaa. Kuitenkin yleisilme joukkueessa oli suht hyvää ja ulkopelin kautta päätimme lähteä kaatamaan seuraavan päivän vastustajaa Muhosta.

Tilastot (lyödyt/tuodut):

Suvi 0/1, Assi 0/2, Maria 0/0, Jutta 0/0, Heidi 0/1, Eira 2/0, Taina 0/0, Tiina 0/0, Tarja 0/0, Katja 0/1, Juulia 0/0 ja Iina 0/0. harhat 1, vapaat 2.

Yövyimme kauniissa merimaisemissa Liminganlahden luontokeskuksessa, jossa mieli sai lepää seuraavan päivän koitosta varten. Viime kesänä Leidit hävisivät ensimmäisen ottelunsa Muhoksella, mutta kauden viimeisessä pelissä Rovaniemellä Leidit onnistuivat kaatamaan Muhoksen 2-0.

Sunnuntaina Leidit saivat todellsia oppirahoja siitä, kuinka vastustajalla voi lyönti käydä keppiin ja kuinka oman keskittymisen herpaantuminen vaikuttaa loppu lukemiin. Ensimmäinen vuoroparin jälkeen molemmat joukkueet olivat avanneet juoksutilinsa; kotijoukkue johti vuoroparin jälkeen Leidejä 3-1. Toisessa vuoroparissa, leidien "musta kausi" saapui jälleen joukkueen riesaksi ja annoimme vastustajalle 8 juoksua, kun omassa sisävuorossa onnistuimme kahden juoksun teossa, oli kotijoukkueen etumatka kasvanut 11-3 lukemiin. Viimeisissä vuoropareissa leidit saivat tehtailtua yhden juoksun, mutta Muhoksen ei tarvinnut pelata viimeistä siävuoroaan ja näin jakso päättyi kotijoukkueelle 11-4 lukemiin.

Toisella jaksolla kotijoukkueen ketsuppipullon korkki aukesi toden teolla ja jakso päättyi lopulta 21-2 lukemiin. Kotijoukkueelta nähtiin paljon painavia moukkuja ympäri kenttää, mutta Leidit eivät myöskään itse olleet valmiita näihin lyönteihin. Ottelun aikana nähtiin Leidien huonointa ulkopeliä, mitä kauden aikana on esitetty ja se näkyi tulostaululla.

Tilastot (lyödyt/tuodut):

Suvi 0/1, Assi 1/2, Armi 0/1, Jutta 2/1, Heidi 1/0, Eira 1/0, Tiina 0/1, Maria 0/0, Juulia 0/0, Katja 0/0, Taina 0/0, Tarja 1/0

Viikonlopusta selvittiin lopulta ehjin nahoin ja heti seuraavissa treeneissä käytiin viikonlopun tapahtumat läpi joukkueen voimin. Nyt on pieni tauko ennen seuraava peliä, joka käydään Korkalovaaran pallokentällä lauantaina 2.7. Iin Urheiljoita vastaan. Iso kiitos Jannelle, kun olit joukkueen mukana viikonlopun peleissä! :)