Napa-Ii 27.5.

Kauden ensimmäisessä kotipelissään Leidit saivat vierailijakseen Iin Urheilijat. Tällä kertaa kotijoukkue oli tyly emäntä ja hoiti ottelun itselleen jaksoin 2-0.

Heti ottelun alusta lähtien Leidit pelasivat pitävää ulkopeliä. Ensimmäisessä vuoroparissa vierailijoilta ehti käydä neljä lyöjää mailan varressa, kun taululla komeili jo kolme ristiä. Sisäpelinsä Leidit saivat myös hyvin auki, kun tauluun tykitettiin 6 juoksua. Vasta kolmannessa vuoroparissa vierailiat onnistuivat saamaan juoksutilinsä auki ja kun Leidit takoivat tauluun kahden vuoroparin aikana kolme juoksua edettiin ratkaisevaan vuoropariin 9-1 tilanteessa. Ii onnistui viimeisessä sisävuorossaan kerran kotiutuksessaan ja näin Leidien ei tarvinnut käyttää viimeistä sisävuoroaan. Jakso siis Leideille 9-2.

Toisella jaksolla Leidit jatkoivat siitä, mihin ensimmäisellä jaksolla jäivät; sisävuorossa tauluun iskettiin kolme juoksua ja ulkopelissä vierailijat pidettiin nollilla. Toisessa vuoroparissa molemmat joukkueet iskivät tauluun juoksut, mutta seuraavassa sisävuorossaan Leidit näyttivät taas lyöntivoimaansa ja tykittivät neljä juoksua vierailijoiden kentästä. Vierailijat pidettiin loppu jakson ajan nollilla ja kun viimeisessä sisävuorossaan kahdeksan juoksua, tuomari puhalsi pilliinsä ja taululla näkyi lukemat 16-1! Näin koko ottelu Leideille 2-0.

Seuraavan kerran Leidit ovat tulessa 10.6, jolloin Rovaniemelle matkustaa täysin tuntematon vastustaja Tyrnävältä. Tulkaa kaikki silloin Korkalovaaraan kannustamaan Leidejä!

Ottelun tilastot (lyödyt/tuodut):

Juulia 2/2, Jutta 1/5, Maria 1/5, Heidi 1+6/3, Hanna 4/1, Eira 0/0, Armi 1/1, Assi 0/1, Mirva 1/2, Tarja 4/1, Kikka 1/2 ja Jasmin 0/2. vapaat 3.