Tuplapeliviikonloppu 13-14.6.

Napaleidit kävivät 13-14.6. pelaamassa kaksi peliä Oulun seudulla sarjajohtaja Lippojunioreita sekä Muhosta vastaan.

Ennen peleihin lähtöä leidit kävivät verryttelemässä itsensä pelikuntoon Korkalovaaran kentällä. Kaikilla vaikutti osuvan pallo hyvin keppiin ja Lippojunioreita vastaan lähdettiin positiivisin mielin.

Kun pääsimme Oulun Niittyaron kentälle, keli oli aurinkoinen, mutta todella tuulinen. Tiesimme heti, että kolmoselle eteneminen voi tulla haastavaksi, kun piti juosta tuulta vastaan. Peli oli alusta asti todella tasaista vääntöä. Lopputulos oli Lipolle lopulta 2-0, mutta jaksot menivät 4-3 ja 4-2 kotijoukkueelle. Leidit esittivät pelissä välistä jäätäviä esityksiä, mutta jouduimme toteamaan sarjakärjen lopulta paremmaksi.

Omassa pelissäme ulkopeli toimi todella hyvin, mutta sisäpeli tökki edelleen välistä todella pahasti; palloja lyötiin päin ulkopelaajia ja otimme huonoja lähtöjä pesiltä. Kotijoukkueen ulkokentälle on myös annettava meriitit, sillä emme olleet kohdanneet aiemmin kaudella näin kovaa ulkokenttää. Tällä kertaa sarjakärki oli meitä kovempi, mutta leidien kauden viimeisessä pelissä kotona, Leidit pistävät vielä enemmän kampoihin ja taistelevat voitosta vieläkin kovemmin! Pelistä jäi hyvät fiilikset seuraavan päivän peliä Muhosta vastaan.

Seuraavana päivänä pelasimme pelimme Muhoksella MuPSia vastaan. Pelin ensimmäinen vuoropari meni varsin tasaisissa merkeissä, sillä lopputulos oli 3-2 MuPSille. Toisessa sisävuorossamme emme oikein saaneet tilannetta tehtyä ja tuloksena vain yksi juoksu harhan turvin. MuPS taas onnistui saamaan sisävuorollaan kuuluisan ketsuppipullon korkin auki ja tehtailivat yhteensä kahdeksan juoksua, osa ottamattomilla lyönneillä, osan vähän ulkokentän avustuksella. Leidit eivät tästä lannistuneet, vaan alkoivat pikkuhiljaa löytämään juonta sisäpeliinsä ja tekivät lopuissa sisävuoroissaan aina vähintään juoksun. Tämä ei kuitenkaan riittänyt jaksovoittoon, vaan voitto meni kotijoukkueelle juoksuin 12-6.

Toinen jakso oli jo tasaisempaa vääntöä. Kummankin joukkueen ulkopeli oli rautaista ja juoksuja saatiinkin odottaa aina kolmanteen vuoropariin asti. Tässä vuorossa molemmat joukkueet tekivät kaksi juoksua ja viimeiseen vuoropariin lähdettiinkin kutkuttavissa lukemissa 2-2. Leidit onnistuivat ulkovuorollaan pitämään MuPSin nollilla ja lähtivät hakemaan omassa sisävuorossaan yhtä juoksua viedäkseen pelin supervuoropariin. Vuoromme lähti vähän heikosta kohdasta, kun Anu lähti numerolla kolme lyömään. Saimme kuitenkin tehtyä tilanteita, mutta ne kuivuivat kokoon... Yritimme vielä viimeisten lyöjien aikana saada juoksua, mutta peli päättyi lopulta Suvin laittomaan lyöntiin. Hämäräksi tosin jäi, oliko lyönti lopulta laiton vai ei, mutta tällä kertaa tuomaristo oli laittoman kannalla ja peli päättyi kotijoukkueen voittoon jaksoin 1-0.

Viikonlopusta jäi vähän kaksijakoiset fiilikset. Lippojunioreita vastaan leidit pystyivät tosissaan haastamaan sarjakärkeä. Muhosta vastaan taas ensimmäinen jakso oli tähän mennessä isonumeroisin tappiomme. Lisäksi Muhos oli ensimmäinen joukkue, jolle annoimme yhden jakson aikana yli kymmenen juoksua. Sisäpelimme ei oikein missään vaiheessa käynnistynyt viikonlopun aikana. Ulkopelimme ansiosta tappelimme kummassakin pelissä voitosta, mutta tällä kertaa saimme kokea ensimmäiset puhtaat tappiomme. Joka tapauksessa leideiltä aivan mahtava kevätkierros ja nyt juhannuksen viettoon. Leidit ovat taas iskussa 28.6, jolloin Kempeleen Kiri saapuu vieraaksemme.

Viikonlopun tilastoja (lyödyt/tuodut):

Oulu pelin pöytäkirja on vielä vähän matkalla kohti tilastojen laskijaa. ;)

MuPS:

Suvi 0/1, Eira 0/4, Anu 0/0, Heidi 0/1, Henna 2/0, Hanna 2/0, Maria 0/0, Anne 0/0, Virpi 0/0, Tarja 2/0, Iina 0/1 ja Mari 0/1. Harhat 2

Henna hutunkeitossa Lippojunioreiden kapteenia vastaan.
Kannattajamme järjestelivät tavaramme hienosti jaksotauon aikana
Leidit rivissä