Tuplapeliviikonloppu 11.-12.7.

Napaleidien toinentuplapeliviikonloppu suuntautui Kempeleeseen ja Oulunsaloon. Pelien tuomisina oli tälläkin kertaa nolla pistettä, mutta peli-ilme oli koko viikonlopun ajan leideillä loistava!

Lauantaina suuntasimme kohti Kempelettä, jota vastaan pelasimme edellisen pelimme. Kaikilla oli kova taistelutahto päällä, sillä edellinen peli päättyi leidien näkökulmasta karuun lukemiin. Kenties leidien taistelutahto näkyi liian kovana yrittämisenä, sillä sisäpeli ei ottanut käynnistyäkseen ensimmäisellä jaksolla. Silti ulkopelimme oli yhä rautaa, emmekä antaneet vastustajalle montaa juoksua ensimmäisen jakson aikana, yhteensä neljä kappaletta. Valitettavasti Kempeleen ulkokenttä oli meidän ulkokenttäämme vielä parempaa ja jakso päättyi Kempeleelle 4-3.

Toista jaksoa varten teimme pieniä viilauksia sisäpeliimme ja siirrot tuntuivt toimivan. Ensimmäisen aloittavallamme saimme tehtyä yhteensä kolme juoksua. Ulkopelimme taas jatkui siitä, mihin se ensimmäisellä jaksolla alkoi; Kempele ei saanut ensimmäisessä sisävuorossaan juoksuakaan. Toisessa vuoroparissa oma sisävuoromme jälleen takkusi, kun Kempele alkoi saamaan omaansa auki. Kolmanteen vuoropariin lähtiessämme leidit johtivat peliä 3-2. Sisävuoromme aikana saimme vielä kaksi juoksua lisää, joten johtomme kasvoi 5-2. Tilanne kuitenkin kääntyi vuoroparin aikana leideille tappiolliseksi, kun Kempele sai kolmannessa sisävuorossaan neljä juoksua aikaan. Kun leidien sisäpeli edelleen takkusi, ja jäimme nollille, totesimme kolmen vihellyksen jälkeen Kempeleen jälleen voittaneen jakson 6-5 ja koko ottelun 2-0. Ilahduttavaa leidien pelissä oli pitävä ulkokenttä, eikä edes erilainen pelialusta (kivituhka) haitannut leidien ulkopeliä. Peli oli todella tasaista vääntöä, mutta aivan ei leidien rahkeet riittäneet nuorta Kempeleen joukkuetta vastaan.

Seuraavana päivänä odotettavissa oli vieläkin kovempi joukkue, kun vastaan asettui sarjakakkonen ja kovalyöntinen Oulunsalon joukkue. Pelin ensimmäinen vuoropari oli vielä tasaista vääntöä, kun vuoropari päättyi 4-4. Toisessa vuoroparissa Oulunsalo osoitti, miksi se on sarjakakkonen. Vastustamattomia lyöntejä ympäri kenttää ja yllättäen peli olikin jo kääntynyt kotijoukkueelle 10-4. Kuin toisintona aiemmista peleistä, leidien sisäpeli ei ottanut kääntyäkseen. Osva sai pidettyä leidit nollilla. Toisen vuoroparin ulkopeliä lukuunottamatta, leidien ulkopeli oli loistavassa kuosissa; loput kaksi vuoroparia päättyivät tasan 2-2, mutta OsVa voitti jakson juoksuin 12-6.

Toinen jakso oli jo paljon tasaisempaa vääntöä. OsVa teki ensimmäisessä vuorossaan kaksi juoksua leidien jäädessä nollille. Emme kuitenkaan luovuttaneet, vaan aloimme rakentaa juoksuja seuraavassa vuoroparissa. Kahden vuoroparin jälkeen tilanne oli 4-2 kotijoukkueelle. Kolmannessa vuoroparissa leidit pääsivät sisävuorossaan vielä juoksun päähän kotijoukkueesta, mutta OsVa teki tarvittavat juoksunsa kolmannessa vuoroparissa voittoon. Kun leidit eivät viimeisellä sisävuorollaan saaneet aikaa juoksuakaan, päättyi koko jakso kotijoukkueelle 6-3 ja koko ottelu 2-0.

Viikonlopun aikana oli näkyvissä loistavaa taistelumieltä leidien joukkueessa. Lauantain peliä vaivasi lievä jännittäminen ja sitä kautta ylipuristaminen mailan varressa. Ulkopeli oli ajoittain rautaisessa kunnossa. Kuitenkin lähes jokaisessa kauden pelissämme yhdessä vuoroparissa ulkopelimme notkahtaa hetkeksi, jonka aikana kaveri tekee useamman juoksun. Alkukaudesta leidit onnistuivat ottamaan eron kiinni, mutta viime aikoina tarvittava loppurutistus ei ole riittänyt. Sisäpelissämme tapahtuu pieniä virheitä, joita ei alkukaudesta ollut juuri lainkaan. Huomattava ero leidien ja vastustajan joukkueiden välillä on, että leidit harvoin pääsevät aloittamaan jokaista sisävuoroaan kärjestä. Lyöntijärjestyksemme jää yleensä aika kauas kärjestä, jonka takia on hankala lähteä rakentamaan uutta vuoroa. Lisäksi tällä hetkellä joukkuetta vielä rasittavat pienet loukkaantumiset. Pelillisesti asiat eivät ole pienestä kiinni, huolellisuutta tarvitaan vain lisää ja kunhan saamme "potilaamme" sairastuvalta kehiin takaisin, voimme alkaa napsia jälleen pisteitä. Jäljellä on vielä neljä ottelua, joten pisteitä on tarjolla yhteensä 12! Seuraavan kerran leidit pelaavat 1.-2. elokuuta, kun tiedossa on kauden kolmas tuplapeliviikonloppu. Pelit ovat tuolloin Oulussa ja Simossa, joten toivottavasti leidien joukkue saisi kannattajia katsomoon!

Vielä viikonlopun tilastoja (Lyödyt/tuodut):

Kempele:

Juulia 0/2, Heidi 0/1, Hanna 0/1, Henna 3/1, Anu 0/0, Suvi 0/0, Maria 2/1, Anne 0/0, Iina 1/2, Tarja 2/0, Katja 0/0 ja Kaisa 0/0

Oulunsalo:

Iina 0/1, Juulia 1/1, Heidi 0/2, Henna 2/1, Hanna 1/1, Suvi 0/1, Maria 2/0, Anu 1/1, Anne 0/0, Tarja 2/0, Tiina 0/1 ja Kaisa 0/0