Tuplapeliviikonloppu 1.-2.8.

Leidit pelasivat kesän 2015 viimeiset vieraspelinsä Oulussa ja Simossa. Jälleen kerran pelit olivat todella tasaisia, mutta leidit hävisivät molemmat pelinsä niukasti kotijoukkueille.

Lauantaina ajoimme Ouluun Lipottarien vieraiksi. Jo Rovaniemellä pelatussa oli todellista draamankäänteitä, mutta leidit onnistuivat kääntämään silloisen ottelun itselleen supervuoroparissa. Lauantain ottelussa ei tarvinnut mennä superiin asti, vaan Lipottaret voittivat ottelun kahden jakson jälkeen lukemin 1-0.

Ottelu alkoi Leidien sisävuorolla, mutta leidit jännittivät ja puristivat mailojaan liikaa; sisäpeli oli nopeasti ohi ja lähdimme ulos torjumaan kotijoukkueen yrityksiä. Lipottaret onnistuivat lopulta tekemään sisävuorollaan kaksi juoksua. Toinen vuoropari mentiin juoksuitta ja molempien ulkopeli oli todella tiivistä. Kolmannessa vuoroparissa kotijoukkue rakensi vielä kaksi juoksua ja kun leidit eivät saaneet viimeisessä sisävuorossaan juoksuakaan päättyi jakso lukemiin 4-0 kotijoukkueelle. Kummallakaan joukkueella ei sisävuorot pyörineet, vaan palot tehtiin todella nopeasti ja jakso oli nopeasti ohi.

Toinen jakso alkoi myös emäntien komennossa, kun Lipottaret saivat ensimmäisellä sisävuorollaan kaksi juoksua. Leidien sisäpeli oli edelleen tukossa ja palot syntyivät nopeasti. Toisenkin vuoroparin kotijoukkue vei juoksuin 1-0. Kolmannessa vuoroparissa leidien sisäpeli alkoi aueta. Anun lyöntivuoron aikana syntyi kolme juoksua, joista Iina toi ensimmäisen harhaheitolla ja Juulia ja Maria kirmasivat kotiin Anun lyömänä, kun leidit ensin olivat pitäneet kotijoukkueen nollilla oli tilanne yhtäkkiä kääntynyt tasatilanteeksi 3-3! Neljännessä vuoroparissa Lipottaret tekivät vielä juoksun. Leidien sisävuoro alkoi huonosta paikasta, kun numero neljä jäi lyömään; Juulia ja Anu vaihdettiin jokereiksi ja Anu pääsi kentälle. Leidien ainoan juoksun löi lopulta Hanna Anun tuomana. Kun enempää juoksuja ei nähty, jakso päättyi Lipottarille 4-4 ja lopulta koko ottelu 1-0.

Seuraavana päivänä kohtasimme Simon Kirin joukkueen, jonka olimme kohdanneet ensimmäisen kerran jo talvella Ounashallilla. Tiedossa oli jälleen tiukka kohtaaminen, sillä edellinen peli joukkueiden välillä oli päättynyt Simolle vasta supervuoroparissa. Simo pääsi aloittamaan ottelun sisältä ja löivät Leideille heti ensimmäisessä vuoroparissa luun kurkkuun; Simo teki aloittavallaan yhteensä kuusi jouksua. Leidit eivät tästä täysin hätkähtäneet, sillä nyt sisäpeli toimi jo paremmin kuin edellisenä päivänä ja leidit tekivät kaksi juoksua. Toinen vuoropari oli jo tiukempi, mutta senkin vei kotijoukkue 2-1. Kolmannessa vuoroparissa Simo teki vielä kolme juoksua Leidien kahta vastaan, joten viimeiseen vuoropariin edettiin tilanteessa 11-5. Viimeisessä vuoroparissa kotijoukkue onnistui rakentamaan vielä kaksi juoksua ja kun leidit onnistuivat tekemään vain yhden juoksun, päättyi jakso lopulta 13-6 Simolle.

Toiselle jaksolle tuli sisuuntuneempi leidien joukkue. Teimme itse kaksi juoksua sisävuorollamme ja pidimme Simon juoksuitta, joten ensimmäistä kertaa leidit johtivat ottelua juoksuin 0-2. Toisessa sisävuorossamme teimme vielä kaksi juoksua, joten tilanne oli jo 0-4 vierasjoukkueelle. Sitten leideille tuli valitettavan kuuluisa "notkahdus" ja Simo onnistui tekemään toisessa vuoroparissaan kuusi juoksua. Kolmas vuoropari meni tasaisissa merkeissä, jonka kotijoukkue vei 1-0, joten viimeiseen vuoropariin lähdettäessä tilanne oli kotijoukkueelle 7-4. Leidit taistelivat loppuun asti ja tuloksena kaksi juoksua, mutta enempää ei jakson aikana nähty ja jakso Simolle 7-6 ja koko ottelu 2-0.

Viikonlopussa oli paljon hyviä elementtejä ja etenkin Lipottaria vastaan ulkopeli toimi hyvin ja kaikki Lipottarien tekemät juoksut syntyivät hyvillä lyönneillä. Kummassakin ottelussa leidit taistelivat loppuun asti ja kaikkemme annettiin. Sisäpeli tökkii edelleen jonkin verran ja sitä hiotaan ennen kauden viimeisiä otteluita. Ulkopelistä, kun leidit saavat "notkahdus"-vuoroparit pois, peli näyttää vielä tiukemmalta.

Leidit pelaavat kaksi viimeistä otteluaan kotona Rovaniemellä. Ensiksi kohtaamme sarjakärki LippoJuniorit lauantaina 22.8 ja heti seuraavana päivänä sunnuntaina Muhoksen Pallo-Salamat. Kaikki kannustamaan leidejä kentän laidalle!!!

Ja vielä viikonlopun tilastot (lyödyt/tuodut):

Lipottaret:

Juulia 0/1, Maria 0/1, Anu 2/1, Heidi 0/0, Hanna 1/0, Kaisa 0/0, Anne 0/0, Virpi 0/0, Iina 0/1, Mari 0/0, Tiina 0/0. Harhat 1.

Simo:

Iina 0/4, Juulia 0/2, Anu 2/2, Heidi 4/1, Hanna 1/1, Suvi 1/1, Maria 2/0, Kaisa 0/0, Anne 0/0, Mari 0/0, Tiina 0/1. Harhat 1, vapaat 1.