NaPa-Ii 31.5.

Leidit jatkoivat hyviä otteitaa maakuntasarjassa ja tuloksena oli ensimmäinen kotivoitto Iin Urheilijoista jaksoin 2-0!

Leidit olivat ottaneet opikseen aiemmista peleistä, emmekä nukkuneet ensimmäisen jakson alussa, vaan annoimme heti myrskyvaroituksen Iille. Lähdimme sisältä ja heti ensimmäisessä vuorossa Henna ja Heidi tykittivät kunnarit Iin kolmospuolelta. Iillä ei ollut muita vaihtoehtoja kuin ottaa aikalisä, mutta sekään ei vielä auttanut, vaan seuraavana lyöjänä tullut Anu paukutti vielä kunnarin kakkospuolelta! Siis kolme peräkkäistä lyöjää löivät kunnarin vuorollaan! Tässä vaiheessa leideillä oli jo 6 juoksua, mutta sekään ei vielä riittänyt, vaan leidit tykittivät vielä 4 juoksua lisää, ensimmäisen sisävuoron jälkeen leidit löivät 10 juoksua! Kun Ii sai vain juoksun aikaiseksi sisävuorossaan, oli tilanne jo 10-1 leideille! Seuraava vuoropari oli leidien huonoin sisäpelillisesti, koska emme tehneet juoksuakaan; se oli pelin ainut sisävuoro, jossa leidit eivät saaneet juoksuja aikaiseksi. Leidien ulkopeli oli kuitenkin loppu jakson ajan pitävää, sillä emme antaneet juoksuakan ja teimme itse vielä neljä. Lopulta leidien ei tarvinnut pelata viimeistä sisävuoroaan ja voittivat jakson juoksuin 14-1. Tämä oli todella vahva alku leideiltä.

Toinen jakso alkoi Iin sisävuorolla ja Ii antoi heti leideille opetuksen lyömällä neljä juoksua. Leidit eivät kuitenkaan hätkähtäneet tästä, vaan takoivat taululle kuusi juoksua ja ensimmäisen vuoroparin jälkeen tilanne oli kutkuttavat 6-4 leideille. Ulkopeli oli jälleen kerran leideiltä todella tiivistä ja Ii ei saanut juuri mitään aikaiseksi sisäpelissään, koko loppu jakson aikana Ii teki vain kaksi juoksua. Leidit intoutuivat vielä juoksujen tekemisessä ja koko jakson saldona oli yhteensä 17 juoksua! Koko jakso leideille juoksuin 17-6 ja koko ottelu 2-0!!

Peliin olimme muuttaneet vähän lyöntijärjestystä ja se toimi loistavasti. Kärkemme onnistuivat lyömään ja tuomaan yli puolet koko ottelun juoksuista. Vaikka jälleen toisen jakson alussa annoimme Iille helposti tilannetta, emme hyytyneet. Jatkossa leidien on oltava tarkempia jaksojen alussa, sillä kun kohtaamme vielä kovempiakin joukkueita, tällaisille nukkumisille ei ole varaa, jos haluamme taistella pisteistä. Peli oli todella hyvää ja sää oli kerrankin leidien puolella! Mahtava peli mahtavassa kelissä ja tästä on hyvä jatkaa kohti ensi viikonloppua ja peliä Lipottaria vastaan. Kaikki siis kannustamaan leidejä ensi viikon sunnuntaina 7.6!!

Tässä vielä ottelun tilastot (lyödyt/tuodut)

Juulia 2/5, Eira 0/7, Henna 1+2/6, Heidi 1+7/4, Anu 1+4/3, Maria 1/1, Assi 3/2, Hanna 3/1, Taina 1/1, Virpi 0/1, Mari 1/0 ja Katja 0/0, vapaat 2 ja harhat 2